طلق و پلکسی

نحوه ی صحیح پاک کردن و نگهداری ورق طلق و پلکسی گلاس چگونه است ؟؟

تقریباً هیچ خاکی به سطوح طلق پلکسی گلاس نمی چسبد. اما اگر  غبار آلود یا کثیف باشد ، تمیز کردن آن آسان است. اغلب ، به تنها چیزی که نیاز دارد آب و پارچه ای نرم است. با این وجود ، بعضی اوقات مواد تمیز کننده مخصوصی لازم است. در اینجا بدانید که عوامل مناسب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ، نحوه انجام و از چه مواردی باید جلوگیری کنید.

ابزار و مواد لازم برای تمیز کردن طلق و پلکسی گلاس :

سطوح طلق پلکسی گلاس

 

  • آب ولرم
  • پودر ظرف شویی
  • پاک کننده پلاستیکی فشرده ، ایزوپروپانول یا بنزین بدون اتر بنزن
  • پاک کننده پلاستیک آنتی استاتیک
  • پارچه نرم و یا اسفنج نرم

 

تمیز کردن و نگهداری طلق و پلکسی گلاس در داخل خانه ها

اغلب روی سطوح طلق پلکسی گلاس ،خاک و گرد وغبار کمتری مینشیند و در بیشتر موارد ، تمام چیزی که برای از بین بردن گرد و غبار لازم است یک پارچه نرم و بدون پرز یا اسفنج است. به سادگی پارچه را با آب مرطوب کنید و در صورت لزوم از مقدار کمی مواد شوینده ظرفشویی استفاده کنید.

برای جلوگیری از جذب خاک روی سطح ، می توانید آن را با یک تمیز کننده پلاستیک ضد الکتریسیته اسپری کرده و آن را با یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید . اما آن را خشک نکنید. در این صورت اثر دفع گرد و غبار برای مدت طولانی حفظ می شود.

در صورت سنگین شدن خاک ، به عنوان مثال با مواد چرب ، ورق های طلق پلکسی گلاس باید با یک پاک کننده پلاستیکی فشرده تمیز شوند. همچنین می توانید از بنزین اتر یا ایزوپروپانول عاری از بنزن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ماده تمیز کننده حاوی بنزن ، اتانول ، الکل ، مواد آلی یا رقیق کننده نیست. اینها می توانند به ورق های پلکسی یا آکریلیک آسیب بزنند.

 

نکته حرفه ای :

هرگز طلق پلکسی گلاس را کاملاً خشک نکنید. این امر باعث می شود که سطح ورق به صورت الکترواستاتیک مغناطیسی شود ، که به نوبه خود گرد و غبار را به خود جلب می کند. این همچنین ممکن است باعث ایجاد خراش روی سطح شود.

 

دستورالعمل هایی برای پاک کردن طلق پلکسی گلاس

1 . طلق پلکسی گلاس را با یک پارچه مرطوب پاک کنید

سطوح طلق پلکسی گلاس

یک پارچه گردگیری نرم را به آرامی مرطوب کنید یا در صورت سنگین تر شدن خاک ،

مقدار کمی تمیز کننده پلاستیکی فشرده را بر روی پارچه گردگیری بریزید. به طور مساوی سراسر پنل را پاک کنید.

2 . دستور العمل جلوگیری از خاک گرفتگی ورق طلق و پلکسی گلاس

سطوح طلق پلکسی گلاس

یک پاک کننده پلاستیک ضد الکتریسیته را روی ورق اسپری کنید. این از سطح در برابر گرد و غبار محافظت می کند. سپس می توانید سطح را با یک پارچه نرم پاک کنید ، اما آن را خشک نکنید.

 

ضد عفونی کردن طلق پلکسی گلاس

در بعضی موارد لازم است با ضدعفونی کننده سطوح طلق پلکسی گلاس ضد عفونی شود ، به عنوان مثال صفحات محافظ ساخته شده که خود را به عنوان ابزاری برای محافظت از عفونت ثابت کرده اند. در اینجا لازم به ذکر است که فقط برخی از مواد ضد عفونی کننده موجود در بازار مناسب هستند ، زیرا برخی حاوی مواد افزودنی هستند که می توانند به سطح ورق پلکسی آسیب بزنند.

با این حال ، باکتری ها و ویروس ها را می توان بدون استفاده از ایزوپروپانول اسیب (پروپانول-2) و یک پارچه نرم از سطح آن پاک کرد. این به سطح طلق پلکسی گلاس آسیب نمی رساند. ایزوپروپانول به عنوان ماده تمیز کننده یا ضد عفونی کننده در صنعت و بخش پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این عامل برای استفاده به عنوان ضد عفونی کننده دستی در برابر ویروس کرونا تایید شده است .

 

حفظ  سطوح طلق پلکسی گلاس

هنگام استفاده از مواد تمیز کننده مناسب ، سطوح طلق پلکسی گلاس را می توان خیلی راحت صاف و جلا داد. با این حال ، شما هرگز نباید از پولیش مبلمان معمولی استفاده کنید ، زیرا این امر می تواند منجر به ایجاد لکه شود. پاک کننده های پنجره و سایر پاک کننده های حاوی الکل به همان اندازه میتوانند به سطحتان آسیب برسانند. همین امر در مورد نگهداری مبلمان ساخته شده از طلق پلکسی گلاس نیز صدق می کند: آب گرم و کمی مواد شوینده تمام چیزی است که شما نیاز دارید. و هر گونه خراش که در طلق پلکسی گلاس به نظر می رسد به راحتی از بین می رود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *