برش لیزری پلکسی

ویژگی های برش لیزری پلکسی

پلکسی گلاس که با نام های دیگر طلق ، اکریلیک ، پلی اکریلیک ، پلکسی نیز شناخته میشود ماده ای ایست که دستگاه های لیزر به خوبی آن را برش میدهند.از خدمات برش لیزری پلکسی گلاس به خاطر زیبایی ، سبکی ، شفافیت و مقاومت در ساخت انوع تندیس ها ، بالینگ چهره ، دکوراسیون های داخلی ، ویترین و استند و… استفاده های فراوانی میشود .

نحوه ی برش پلکسی گلاس بسته به ضخامت ورق ها متفاوت است . قیمت برش لیزری پلکسی نسبتا مناسب است و میتواند در ابعاد و انداره ای برش داده شود.

یکی از ابزار های مناسب جهت برش و حکاکی انواع پلکسی گلاس ها دستگاه برش لیزر (CO2) است که دقت و سرعت بالایی را داراست . این دستگاه در زمینه ا مخلف مانند تبلیغات و تولید انواع محصولاتی تزیینی و هدیه مورد استفاده قرار میگیرد .

  • تندیس ، هدایا و یابود های اکریلیک
  • صنعت تبلیغات و برندینگ
  • انواع استندها و تبلو های نوری در دکوراسیون داخلی

برش لیزری پلکسی تنها کاربرد دستگاه لیزرنیست بلکه توانایی برش مواد سختی چون چوب ، استیل ، فولاد و … را داراست . از کاربدر های دیگر این دستگاه میتوان برش قطعات مختلف و ظریف با طرح های پیچیده ، حکاکی و نشانه گذاری قطعات را نام برد .

اشعه لیزر برخلاف سایر ابزارهای برش با ماده ارتباط برقرار نکرده با ایجاد حرارت بالا نقطه مشخص را تبخیر کرده و برش میدهد در نتیجه در طول زمان باعث سایش و از بین رفتن ماده اولیه نمیشود . بنابراین برش های لیزر بشیار دقیق ، ظریف با لبه های صاف خواهد بود.

برای برش ورق های پلکسی گلاس باید طرح های موردنظر رابا استفاده از نرم افزار های اتوکد ، کرل، سالیدورکز و… طراحی کرد و طرح ها به دستگاه فرستاده میشود و در نهایت برای چسباندن قطعات به یکدیگر ، از مایعی به نام کلروفورم استفاده میشود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *